ΑλλάΖω

  • Αρχική
  • Ταυτότητα
  • Συμμαχία
  • Βαλκανικό κέντρο
  • Προγράμματα
  • Σύνδεσμοι
  • Νέα
  • Επικοινωνία

by Admin / Κυριακή, 31 Μαΐου 2009 / Published in Ιστολόγιο

Έφηβοι και ίντερνετ
Μύθοι και αλήθειες (μέρος Β’)

Γράφαμε στο πρώτο μέρος του θέματος «Έφηβοι και ίντερνετ», την σχεδόν ανεξέλεγκτα τεχνοφοβική άποψη που διατυπώνεται δημοσίως από ταγούς της πολιτικής μας, κυρίως, ζωής.

Μέσα στην εβδομάδα που διανύσαμε, από την ανάρτηση του πρώτου μέρους αυτού του ποστ, διαβάσαμε επιπροσθέτως πολλές απόψεις για το ζήτημα. Βεβαίως μέσα στην μπλογκόσφαιρα τα απανωτά δημοσιεύματα επέκριναν τους επικριτές του διαδικτύου με σφοδρότητα.

Όπως γίνεται συνήθως σε παρόμοιες περιπτώσεις η πραγματικότητα βρίσκεται κάπου στη μέση. Διευκρινίσαμε πως οτιδήποτε μπορεί να προκαλέσει εμμονή, ψυχαναγκασμό ή προσκόλληση σε σημείο το άτομο να παραμελεί άλλες βασικές ατομικές ή κοινωνικές του υποχρεώσεις, οδηγεί σε διάγνωση εξάρτησης. Προφανώς η γενίκευση ή οι αοριστίες δεν είναι επιστημονικά παραδεκτές μέθοδοι. Οι έρευνες όμως είναι.

Συνεχίζοντας τη δημοσίευση στοιχείων της έρευνας της Μονάδας Εφηβικής Υγείας της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού», βλέπουμε ότι το φαινόμενο της εξάρτησης από το διαδίκτυο είναι συχνότερο:
στα αγόρια,

σε μονογονεϊκές ή δυσλειτουργικές οικογένειες,

σε παιδιά με καταθλιπτικό συναίσθημα ή υπερκινητικότητα.

Ως επιβαρυντικοί παράγοντες θεωρούνται:
οι επιπτώσεις των διαζυγίων,

η μοναξιά,

η απουσία επίβλεψης από τους γονείς .
Βεβαίως σε αυτές τις περιπτώσεις δεν πρέπει να αγνοούμε την εφηβεία ως παράγοντα. Όσο ο έφηβος μεγαλώνει ο πειραματισμός, ο μιμητισμός η περιέργεια, η μη συνειδητοποίηση του κινδύνου και η φυσιολογική αντίδραση σε κάθε καταπίεση γίνονται βασικά χαρακτηριστικά του και το καθιστούν ευάλωτο και ευαίσθητο σε εξαρτήσεις.

Δράσεις – Προτάσεις

Μέσα στο σπίτι

Οι γονείς στην χώρα μας είναι κατά το πλείστον ψηφιακά αναλφάβητοι. Με ψυχραιμία πρέπει να συνειδητοποιήσουν δυο βασικά πράγματα.

• πρώτον ότι δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε το διαδίκτυο, καθώς αποτελεί τμήμα της κουλτούρας των εφήβων και
• δεύτερον καμία απαγόρευση της χρήσης διαδικτύου δεν μπορεί να φέρει αποτέλεσμα, μιας και ο έφηβος έχει πλέον εύκολη πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Οι γονείς από μικρή ηλικία πρέπει να βάζουν όρια στα παιδία όχι μόνο στη χρήση του διαδικτύου αλλά για πολλά θέματα. Τα όρια όταν στηρίζονται σε λογική βάση δεν καταπιέζουν τα παιδιά αλλά τα κατευθύνουν με ασφάλεια.

Ο σεβασμός της προσωπικότητας των παιδιών από μικρή ηλικία είναι σημαντικό για την εφαρμογή κανόνων.

Ο υπολογιστής πρέπει να βγει από το παιδικό δωμάτιο ώστε ο γονιός να έχει καλύτερο έλεγχο χρήσης.

Η χρησιμοποίηση ειδικών φίλτρων για τις επιβλαβείς ιστοσελίδες είναι μέτρο που μπορεί να βοηθήσει.

Καλό είναι οι γονείς να αφιερώνουν χρόνο στο διαδίκτυο μαζί με τα παιδιά τους έχοντας πάντα ανοιχτό κανάλι επικοινωνίας με τα παιδιά.

Στο Σχολείο

Ο ρόλος του σχολείου πρέπει να γίνει πρωταγωνιστικός στο θέμα αυτό με:

Δημιουργία μαθημάτων από τις ηλικίες του δημοτικού, στη χρήση υπολογιστών και στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
Όπως επίσης η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα διαδικτύου θα βοηθούσε προς αυτή την κατεύθυνση.

Τα στοιχεία και οι προτάσεις βασίζονται στο δημοσίευμα* του γιατρού κ. Γ. Κορμά Επιστημονικού συνεργάτη της Μονάδας Εφηβικής Υγείας και Προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Πρόληψης και Αγωγής Υγείας.

* Το δημοσίευμα αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της DART. Όπου DART είναι η κυβερνητική Ομάδα Δράσης για την Ψηφιακή Ασφάλεια της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπ. Οικονομικών.

Έγραψε η Βεατρίκη στις 22:22 Κατηγορία: Έρευνες, Διαδίκτυο, Εξαρτήσεις, Νέοι-Εφηβεία

What you can read next

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
Ασφαλές Διαδίκτυο εκπομπή ΕλπίΖΩ (EpsilonTV 15/6/2014)

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ EDUWEB

    Στελέχη του φορέα μας συμμετείχαν στον σχεδιασμ...
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ – ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ”-EΚΠΑ

    Στελέχη του φορέα μας  συμμετέχουν στον συντονι...
  • Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων. Δράσεις κατά του ψηφιακού αποκλεισμού

    Ο εορτασμός της παγκόσμιας  ημέρας των ηλικιωμέ...
  • ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ : Eκπαιδεύοντας τον Παππού στο Διαδίκτυο.

    Το Βαλκανικό Κέντρο Ψηφιακής Παιδείας και Ανάπτ...
  • Έρευνα του eSafety Label + στα Σχολεία της Ευρώπης

    Το διαδίκτυο, οι ψηφιακές πλατφόρμες και η τεχν...

Πρόσφατα σχόλια

  • Καλή χρ&omicron... στο Καλή χρονιά, Χρόνια πολλά!
  • Παρουσί... στο Παρουσίαση Προγράμματος “ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ” (ΔΤ ΟΠΑΠ)
  • Είτε πρό&k... στο Είτε πρόκειται για βράχο είτε για κόκκο άμμου, στο νερό βουλιάζουν το ίδιο…
  • Πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής για μαθητές Γ΄και Δ΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου | Αλλάζω στο Κυκλοφοριακή αγωγή
  • Πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής για μαθητές Γ΄και Δ΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου | Αλλάζω στο Κυκλοφοριακή αγωγή

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Ιστολόγιο
  • Προγράμματα

ΑΡΧΕΙΟ

  • Οκτώβριος 2018
  • Σεπτέμβριος 2018
  • Ιανουάριος 2017
  • Οκτώβριος 2016
  • Αύγουστος 2016
  • Ιούλιος 2015
  • Δεκέμβριος 2014
  • Νοέμβριος 2014
  • Οκτώβριος 2014
  • Σεπτέμβριος 2014
  • Αύγουστος 2014
  • Ιούλιος 2014
  • Ιούνιος 2014
  • Μάιος 2014
  • Απρίλιος 2014
  • Φεβρουάριος 2014
  • Δεκέμβριος 2013
  • Αύγουστος 2009
  • Ιούνιος 2009
  • Μάιος 2009
  • Φεβρουάριος 2009
Λογότυπο αλλάΖω

Η αλλάΖΩ είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που δραστηριοποιείται στους τομείς της ψυχικής υγείας, της ευημερίας και των κοινωνικών υπηρεσιών.

© 2018. αλλάΖΩ. All rights reserved.
Powered by AdCreate.

contact

about

  • Ταυτότητα
  • Νέα

get involved

  • Συμμαχία
  • Βαλκανικό κέντρο
  • Προγράμματα
TOP